27 september 2016

Kyrkogårdsgatan 3

Kyrkogårdsgatan 3 revs för ungefär 10 år sedan om jag minns rätt. Häromdagen vann jag ett vykort på Tradera där radhuset är med. Ett av de mera sällsynta vykorten som jag vunnit och jag är förvånad att inte fler bjöd. Under de tio år jag samlat aktivt på Mönsteråsvykort har jag aldrig sett det tidigare.

Ganska sällsynt vykort vunnet på Tradera för 40 kr. Hade kunnat betala upp emot 200 kr i alla fall. Det är stämplat 1965, men fotografierna är nog ett par tre år äldre. 1. Lekplats mellan Pionjärgatan och Hagagatan. 2. Vid kyrkan. 3. Hagagatan. 4. Kyrkogårdsgatan 3. Bild 1, 3 och 4 visar hus uppförda på 1950-talet.
Rivningen av Kyrkogårdsgatan 3 för ca 10 år sedan. Man rev då tre hus i kvarteret eftersom man hade svårt att få lägenheterna uthyrda. Idag framstår det som en felplanering, men det är förstås inte så lätt att förutse allt, och is i magen vågade man inte ha.
Så här ser det ut idag.








Inga kommentarer: