5 maj 2017

Migränveckan äntligen över + sensationellt avslöjande: därför ville ingen ha mig

Skolinspektionen ger Mönsterås kommun, och mer specifikt en skola, bakläxa då man inte hanterat kränkningar korrekt, enligt Barometern/OT. Nu är denna händelse bara toppen på ett isberg. Inte så många föräldrar som orkar anmäla en skola. Vi gjorde det mot Mölstad och fick rätt, men det tar oerhört mycket energi och andra gången vi anmälde räckte inte bevisen. Så det är ett energikrävande vågspel. Men skolorna har definitivt problem som de måste jobba med mer målmedvetet istället för att ta in hokuspokus- och mirakelpedagoger.

Har haft en vecka med lite migränproblem. Nu äntligen bättre. Migrän gör att man lever i en slags bubbla.

Nån undrade varför jag inte hade flickvänner i min ungdom, något som jag ibland gnäller över. Svaret är tudelat. 1. Jag tvingades agera som vuxen stora delar av min ungdom. Varför ska jag inte gå in på. 2. De flesta tjejer valde pojkar efter fysisk attraktion och jag såg inte bra ut. Ytterst få tjejer valde pojkvän efter personlighet och läsförmåga, och dom som gjorde det var blyga precis som jag så vi hittade aldrig varandra.

Nu börjar hockey-vm. Ca 4 månader för sent. Vem orkar riktigt bry sig om hockey i maj. Inte jag. Väntar till eventuell final.

Nej nu är det fotboll som gäller. Mönsterås står över tredje omgången eftersom Mörlunda hoppat av serien. Trist, men inget man kan påverka.

Den här veckan har jag fått anledning att tänka tillbaka på ett skrytminne. Då när jag vann skolmästerskapet i orientering nån gång på högstadiet. Inser att det är hög tid att lära min dotter hur man hittar i skogen med karta. Kompassen kan vi skippa. Lär man sig tolka en karta rätt så lär man sig hitta. Tror jag har en gammal orienteringskarta kvar hemma som täcker området runt elljusspåret.

Så den här fredagen blir en repris av så många andra. Skriva, två glas vin och lite tjabb på FB.


Ha en trevlig helg!

Fortsätter lyfta fram Delillos nya skiva.



Inga kommentarer: