12 juni 2017

Ett år på Parkskolan

Idag skulle visst betygen vara satta där nere på Parkskolan, så nu känner jag mig fri att summera första året för vår dotter på Parkskolan. Och jag ska fatta mig kort, för när det gäller skolans värld vill man alltid blicka framåt:

* Mobbning: Skolan har tagit itu med det mer seriöst än Mölstadskolan gjorde. 

* Anpassning efter barn med särskilda behov: Mycket högre ambitionsnivå än Mölstadskolan. Sedan har det inte alltid fungerat ändå pga bristande kunskaper och kommunikation. 

* Lärarkåren: Även om jag givetvis lyckades komma ihop mig med en och annan så kan jag inte klaga på deras insatser som lärare. En hel del har uppenbarligen väckt intresse för sina ämnen därför att de är genuint intresserade av det dom undervisar i. Givetvis ingen slump att det var dom bästa lärarna som jag bråkade med.


Som helhet har lugna perioder varvats med mer turbulenta. Min dotter har haft mycket att kämpa emot, men gjort ett toppenår på Parkskolan.

Inga kommentarer: