16 februari 2018

Det tickar på...

Försäljningen av ”Den siste mönsteråsaren” fortsätter ticka på bra. Bara på två dagar har förlaget sålt 5 böcker och de har nu kvar 15. Själv har jag 17 böcker hemma, varav 6 är bokade. Totalt finns det alltså 26 böcker att sälja av en total upplaga på 300. Så för att vara en glad? amatör får jag vara nöjd.

Imorgon berättar jag om boken på Mönsterås bibliotek klockan 11. Det blir ett föredrag om företrädelsevis bokens teman, karaktärer och miljöer. Visserligen har jag haft en enveten influensa, så förberedelsetiden har inte varit optimal, men jag tycker om att ibland få hålla den här typen av lite friare föredrag där man kan låta tankarna skena lite mer än i de renodlat historiska. Man kan vara lite mer galen och frisinnad helt enkelt. Några bilder på betydelsefulla mönsteråsmiljöer blir det också. Och så ska det bli roligt att berätta om mina karaktärer som vägrar leva upp till de sociala koder som förväntas. När man har lämnat flocken förlorar man också flockens skydd.

Men nu är det fredag och efter lite plock här hemma blir det vila och På spåret. I brist på ett seriöst ”Kvitt eller dubbelt” är det väl det enda frågesportprogram som är sevärt numera.


Mina två glas vin står jag nog över ikväll. Men veckans låt kommer som vanligt. Och det blir ett ovanligt val för att komma från mig. Jag går lite utanför min musikaliska trygghetszon. Den här sortens musik brukar jag inte lyssna på, men just den här låten får jag faktiskt inte ut ur skallen. Hoppas den springer bort snart. Men nå, här är den. Bra låt hur som helst.




Inga kommentarer: