29 maj 2020

En egen paragraf...

Fick just ett mejl från Stranda hembygdsförening med utdrag från protokoll 25 maj där de indirekt hotar med juridiska åtgärder efter "det agerande som Jonny Nilsson ägnat sig åt". Och vad har har jag gjort som är juridiskt fel? Jag framförde min åsikt om att styrelsen gjort protokollen hemliga för medlemmar. För detta straffades jag genom att de tog ifrån mig nyckeln och uppgifterna i arkivet. Så var ligger mitt juridiska fel? Det här är helt enkelt sinnessjukt.

Det här blir mer och mer Kafkalikt. En absurd värld där människor i övrigt verkar uppskatta det jag gör, utom just Stranda hembygdsförenings styrelse (utom suppleanterna). Jag har förvisso anmält föreningen till hembygdsförbundet, men vet ännu inte vad de ska göra.

Men ok, att få en egen paragraf är väl en merit. Första gången i livet som det händer. Men nog är livet lustigt. Ena dagen får jag vitsippspriset för mina insatser i historia, tre dagar senare får jag detta mejl från en förening som borde ha historia som sitt främsta värde. Har de förstånd att skämmas bortom prestigen?

Jag har dessutom bett om att slippa få mejl skickade till mig med utdrag som handlar om min person. Jag är genuint ointresserad. Men det kan de tydligen inte respektera.



Inga kommentarer: