13 maj 2009

Jag ger mig - börjar skriva på Twitter

För några veckor sedan lovade jag att inte börja mikroblogga. Vi lever i en kultur där mycket redan är snuttifierat och utan sammanhang. På Mönsteråsbloggen eftersträvar jag att skriva för läsare som vill fördjupa sig och ta sig tid.

Ändå...inspirerad av andra bloggare har jag märkt att det kan finnas en poäng med att ge små glimtar från vardagslivet, som komplement. Därför har jag, ytterst motvilligt, öppnat en mikroblogg på Twitter. Där kanske jag fångar en känsla, ger en vardagsglimt, en absurditet, en aforism som jag aldrig skulle använda ett vanligt blogginlägg för. Man får använda högst 140 tecken, vilket kan vara en kul utmaning.

Detta påverkar inte Mönsteråsbloggen på något sätt, annat än att den som vill kan läsa mina mikroinlägg på Twitter lite längre ner i bloggens högerspalt under rubriken "Glimtar från vardagslivet på Twitter". Ni behöver alltså inte gå till min twitterblogg för att läsa inläggen där.

Inga kommentarer: