6 juni 2010

Tre timmar på Oknö

Tog en tur till Oknö med dottern. Ibland är det skönt att byta miljö några timmar. Barn som är främlingar för varandra är så generösa och artiga när de träffas på nya lekplatser och stränder. Och vädret var ljuvligt på Oknö idag. Drygt 20 grader och en fin svalkande bris. Alla bilderna nedan är klickbara för större format.


Vi började vid Friskefloe där dottern kastade sig ut i linbanan.


En liten promenad på norra sidan blev det också. Där låg den här trevliga båten och guppade.


Dottern hade bråttom ner till stranden när vi kom till Lillöns badplats.


Så värst många som badade var det inte idag. Vattnet var sörjigt. Stränderna var dessutom ostädade och fulla av fågelskit, tång och fimpar.


Här låg förr en stor "träbåt" som lekplats. Jag minns den från när jag var barn och förra sommaren fanns den kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck, hade jag vetat att en Hilja funnits vid lekpark kunde jag ha sluppit fira nationaldagen vid hembygdsgården med min dotter Alida... Å andra sidan slapp jag efter fem minuter då ofrivillig farmor axlade ansvaret för illbattingen..

Jonny sa...

Så synd. Och jag som först tänkte bege mig till just hembygdsparken.