20 november 2010

Ska Thomas "Lillis" Lagström bli ny tränare för GIFs damlag?

Det går ett rykte att Thomas "Lillis" Lagström skall träna GIFs damlag nästa säsong. Om det stämmer får man väl nästan kalla det sensationellt. "Lillis" fick ju lämna Högsby tidigare i år, och ville enligt egen utsago inte träna något lag under division 4. Nå, om ryktet stämmer så blir det division 4 där ju damerna spelar.

Thomas "Lillis" Lagström är väl känd för de flesta mönsteråsare och har ju tränat även GIFs herrlag en period. I övrigt vet jag inte så mycket om honom, men han gör ett rakt och frispråkigt intryck. Gif har ju ett ungt och mycket utvecklingsbart damlag. I kombination med en erfaren tränare kan det bli riktigt bra. Men vi får väl se om ryktet är sant innan vi gratulerar damerna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det e sant! Han måste va i akut pengakris! Hörde att han fått 45000kr för uppdraget. katastrof...

Jonny sa...

Vi får väl se hur det går. Han gjorde nog ett bra jobb i Högsby, men det talades om osämja i laget sista tiden. Jag vet inte. Vi får väl hoppas att han och damerna kommer överens. Kunskaperna har han säkert. Och GIF hade uppenbarligen pengarna.

Anonym sa...

Vilket jävla skitsnack pengakris tror inte att han behöver mera pengar en han har bu bu bu men du anonym kanske behöver det är du avensjuk på folk eller på honom ? & du Jonny som skriver allt folk säger du måste ju ha problem ta reda på fakta innan du skriver om folk TACK

Jonny sa...

Hmm...märkte du inte att jag skrev positivt om Thomas "Lillis" Lagström som ny tränare. Jag har inte skrivit ett ord om hans betalning.

Sedan är det så att under Silly Season så går det många rykten. Alla som skriver om fotboll skriver då även om rykten. Notera att jag skrev att det var ett rykte, inte en bekräftad sanning. Under Silly season får både föreningar, spelare och tränare finna sig i det, särskilt föreningar som är lite hemlighetsfulla av sig. De får skylla sig själva att det blir ryktesspridning.

Vad det sedan gäller orsakerna till att "Lillis" fick lämna Högsby så skrev lokalpressen att det handlade dels om dåliga resultat, dels om osämja i laget. Som jag ser det gjorde "Lillis" ett bra jobb i Högsby.

Viggo sa...

Till den anonyme som inte vet ett skit om vad Lillis har i lön för att träna GIF ladies. Men jag kan tänka mig att han förlorar 45 papp för att få nöjet att försöka ta damerna till en ny nivå och det är inte helt otroligt att laget går upp i trean redan 2012. Bara damerna har viljan så finns det kunskap i massor både hos spelare och ledare.

Anonym sa...

Haha bra skrivet viggo där fick du anonym som spekulerar om vad lillis har i pengar !