28 februari 2011

Compo Cup

Kanske borde jag skriva något om Compo Cup som spelades i Fliseryd i helgen. Mönsterås ställdes i sin grupp mot Fågelfors, Stjärnan och Timmernabben. Först mötte man Fågelfors där det blev förlust med 1-4. Därefter besegrades Stjärnan med 2-1. I den sista och avgörande matchen förlorade man mot Timmernabben med 0-5. Gruppen vanns av Timmernabben efter en målskillnadsaffär med Fågelfors (som lär kunna se fram emot division 4 nästa år eftersom man kommer att vinna div 5 nordöstra i år). Hela cupen vanns så småningom av just Timmernabben.

Någon analys kan jag inte ge eftersom jag inte var på plats. Om jag bara utgår från siffrorna så blir jag lite oroad. Storförluster mot Fågelfors och Timmernabben som jag tycker GIF borde vara minst jämbördiga med, och så seger med ”bara” 2-1 mot Stjärnan som GIF borde vara relativt överlägsna.

Vi får väl hoppas på bättring när GIF kommer ut på gräs. En sak är säker. Hur mycket jag än tror på GIF, så tänker jag inte schasa upp laget i den kommande analysen inför seriespelet. Det blir för en gångs skull en ganska så besk och nykter visa. Det är hårt arbete som gäller om det skall bli en framgångsrik säsong. Genom att skriva lite bistert kanske man kan locka fram lite "vi ska motbevisa dig din pessimistiska j-vel".

3 kommentarer:

Fågelfors IF sa...

Hej Jonny. Tycker Giffarna va bra i annadsagsturneringen när vi mötte dem. Blev lite förvånad när dem kom till Fliseryd med 5 ute spelare och målvakt. sen tror jag att tränaren va med och spelade. Mycket folk borta, sjuka, tunn trupp i år? Hoppas det går bra för dem i år. Ja det vore trevligt att gå upp i fyran, det kommer att bli tufft.

Jonny sa...

Låter nästan som om det skulle gå kräksjuka eller något. Ja, hade man bara med 5 spelare så kan det förstås förklara en del.

Anonym sa...

Dom är inte bättre