27 februari 2011

Husbrand i Mönsterås























Brand i ett hus på Häradshövdingegatan i Mönsterås (okänt år och okänd fotograf). En gång hade Sjöbergs tryckeri legat där. På en av skyltarna står det Ateljé Expo. Vad det står på den andra har jag inte lyckats se. När jag var barn hade Bröderna Pettersson möbelaffär där. Huruvida man hade byggt ett nytt hus vet jag inte. Senare har jag för mig att det flyttade in en cykelaffär, och nu senast har det varit en blomsteraffär. Vad det blir härnäst återstår väl att se.

1 kommentar:

D.S.Ernst. sa...

Hej!
Byggnaden brann 1958 eller 1959. När det brann fanns "Sjöbers Tryckeri" fortfarande kvar i byggnaden. På denna Din blogg finns ju "Sjöbers Tryckeri" nämnt såsom hyresgäst på Bryggerigatan. "Nostalgi från 1950-talets hyreshus kvarter" från den 4:de mars 2010 är bloggtillfället.
Det hälsas!