2 februari 2011

Nytt om Mönsteråsboken V - första provtrycket

Idag fick jag första provtrycket från förlaget som pdf-fil efter att de gjort typsättningen. Efter två genomläsningar har jag hittat 23 saker/felaktigheter som jag vill ändra. Det är inte så allvarligt som det låter. I de flesta fall handlar det om detaljer som inte tar någon längre tid att fixa. Helheten är jag nöjd med - förlaget har valt ett vackert teckensnitt och en bra textstorlek (den får inte vara för liten), samt gjort sitt bästa för att få text och bilder att fungera ihop. Vissa av bokens bilder är kanske inte av högsta kvalitet, men det kan inte förlaget rå för.

Inom kort skickar jag mina ändringsförslag till förlaget som därefter gör ett nytt provtryck. Så där kan det hålla på ett tag innan alla är nöjda. Därefter skall omslaget skapas innan boken går till tryckeriet.

Inga kommentarer: