2 augusti 2011

Flygfoto vid Nynässerveringen

Häromdagen fick jag ett vykort som jag saknar av en vänlig själ - Nynässerveringen från ovan.

Bilden måste vara från 1950- eller 1960-talet. Kanske kan någon lista ut det genom att titta på bilmodellerna. Om det är en SAAB 96:a som syns längst till vänster så är fotot från 1960-talet eftersom den modellen började tillverkas 1960. Om det är en 93:a så kan det kanske likaväl vara 1950-tal. Notera särskilt kiosken. Nynässerveringen, som även erbjöd camping, utvecklades ungefär samtidigt som Oknö camping och stugby omkring 1950. Oknö var dock en trestjärnig camping, vilket var det högsta man kunde nå vid denna tid, medan Nynäs var enstjärnig. Tälten slogs upp i slänten ner mot viken.

Den här bilden har jag visat tidigare, men den kan man gärna se igen. Jag var ju här ganska ofta som barn. Mitt emot serveringen på andra sidan vägen låg en liten lekplats med en trevlig karusell.

Inga kommentarer: