6 mars 2012

Ett föredrag blev två

Kvällens Kulturafton vid Hembygdsgården var en repris av den som var för ett par veckor sedan. Jag trodde nog inte det skulle komma så många ikväll, men 30 minuter före start var det fullsatt igen. Jättekul, men ledsamt att så många fick vända vid dörren igen. I hast beslutade vi att köra en gång till direkt efter första föredraget klockan halv åtta, så att de som inte kom in skulle få en ny chans om de nu ville eller kunde återkomma då.

Nu brukar jag alltid få migrän efter en föreläsning, men som väl var slapp jag det idag så andra föreställningen klarades också av.

Fantastiskt roligt att lokalhistoria och gamla Mönsteråsvyer lockar så många.

3 kommentarer:

D S Ernst. sa...

Hej, Jonny!
ALLT tar tid för en liten grå gubbe, och först NU undrar jag om detta Ditt omtyckta föredrag är detsamma (eller liknade) som Du höll förra året för oss herrar i "Venerabile" i Församlingshemmet?
Hälsningar! D S Ernst.

Jonny sa...

Hej!
Det är lite åt det hållet, fast fler bilder.

D S Ernst sa...

Igen, Jonny!
Vi tyckte om Ditt föredrag, så att "mera" skulle inte skada! Nu är programmet fulltecknat för vårsäsongen, men jag kanske tjafsar litet på Rune Nyström, mannen som programmerar! Förresten måste det vara en fördel att ha föredrag för ÄLDRE! Så småningom kan det ju bli så med undertecknad att man med viss glädje kan exempelvis läsa tidningen tre-fyra gånger om dagen utan att minnas att man läst den tidigare! Presumtivt skräckscenario, men "i alle fall", som det heter på småländska!
Hälsningar! D S Ernst.