2 november 2012

Böcker på gång


Min tid för att skriva böcker är inte så stor, men jag hittar någon timme då och då på kvällarna. Fast då är jag oftast så trött att kvalitén blir lidande. Hur som helst. Så här är läget med mina bokprojekt:
Mönsteråsdeckaren – karaktärer, intrig och kapitelplanering färdigt. Har också skrivit några kapitel som grovmanus. Beräknad utgivning: februari-april 2013.
Byhistorik över Krokstorp – nästan all forskning är gjord och en hel del skrivet. Beräknas vara färdig för tryck under 2013. Då läsekretsen torde vara begränsad tvekar jag om den ska ges ut som ”riktig” bok, eller om jag bara ska trycka upp och sätta ihop den själv.

En bok om brott och straff i Stranda härad (Mönsterås, Ålem, Döderhult). Bygger på helt ny egen forskning i domböcker. Forskningen påbörjad. Beräknad utgivning 2014 eller 2015. Satsar på att det här ska bli en riktigt fin och intressant bok för allmänheten, även för dem som bor i Oskarshamn.

En bok om bokserien Tvillingdetektiverna av Sivar Ahlrud – det mesta är skrivet redan för 10 år sedan, men måste redigeras. Dessutom måste jag ta itu med tillstånd för att få visa bokomslagen. Beräknad utgivning. Före 2015.

Inga kommentarer: