19 mars 2013

Historieintresset lever

Hemkommen efter kvällens kulturafton. Tack till alla som kom och hade tålamod med långt föredrag och krasslig kråkröst. Kul att historieintresset är så pass stort i Mönsterås att det fyller en lokal en vanlig bister tisdagskväll i mars. Det gör att man får en nytändning och orkar ta itu med nya historiska fält. Glad blev jag också över blandningen både vad gäller ålder och män/kvinnor. Jag såg flera i åldern 30-40 och så vidare uppåt.

Kände igen ganska många, men lurar på om jag inte för första gången har sett en levande legend som numera bor på Oknö. Kom mig inte för att fråga då jag är så förkyld. Men om det var du så var det en ära att du var där.

Jag kommer att med tiden lägga ut mina föreläsningar om Mönsterås köping på nätet. Jag ska bara redigera dem så att de blir läsbara.

Nähä, dags att inta tidigt sängläge och fortsätta kureringen!

2 kommentarer:

Eje sa...

Tack Jonny för ett intressant föredrag. Vad är inte ett samhälle utan sin historia.

Jonny sa...

Tack Eje! Alltid roligt att ta del av ditt aldrig sinande intresse för bygdens historia!