11 oktober 2013

Ny policy för kommentarer

Mönsteråsbloggen har alltid haft högt i tak. En av bloggens hörnstenar har varit den fria debatten. Det är härligt med meningsmotståndare som kan diskutera sakfrågor. Tyvärr har det blivit allt vanligare med anonyma kommentarer med lägre kvalitét från människor som har helt andra syften än att diskutera sakfrågor. Ibland är det väldigt låg nivå. Och jag vet inte varför just jag skulle acceptera sådant, även om det förstås finns en hel del i Mönsterås som har rent personliga skäl att ägna sig åt låga angrepp. Jag har alltid varit frispråkig och tagit itu med de underligheter som präglar den här kommunen. Det gör man givetvis inte ostraffat. Ni vet inte en bråkdel av vad jag får för skit. Men det sporrar mig att fortsätta. Ni som råkar gilla bloggen kan vara lugna. Jag kommer aldrig att fjäska och klia andras ryggar. Aldrig slicka röv.

Hädanefter kommer jag  därför inte att acceptera anonyma kommentarer. Ärligt talat tycker jag det är fegt. Det handlar om intellektuell hederlighet. Det är helt enkelt dags att städa upp lite. Endast ett undantag från regeln kommer att göras - om jag gör bedömningen att den som kommenterar kan drabbas av repressalier av sin arbetsgivare så kan anonymitet vara befogat. Inte annars.

Inga kommentarer: