5 november 2013

Hej då fotbollen! Jag är tillbaka när Silly Season är över



Det börjar redan snackas Silly Season och jag drar mig tillbaka. Kommer inte att bevaka den perioden alls, utan gör bara en kort summering när allt är över. Det sägs att GIF troligen får behålla de flesta. Det borde vara självklart. Jag har som vanligt svårt för det där duttandet mellan olika föreningar. Att byta förening gör man som jag ser det bara om man 1. Ska flytta, 2. Är exceptionellt duktig och vill testa högre upp eller 3. Vissa undantagsfall där man av någon anledning inte kommer till sin rätt i nuvarande förening.

Tycker GIF gör rätt som bara värvar hemvändare eller särskilt duktiga spelare som blir förstärkningar. De brukar alltid få ett stort hjärta för klubben.

Men man byter inte klubb för att föreningen fått nya tränare, för att det råder konkurrens eller för att det krisar lite ibland. En av de saker som kan få mig att tröttna på fotboll är hela fotbollens utveckling där klubbhjärta inte betyder ett skit. Så Silly Season är något jag hatar av hela mitt hjärta. Over and out.

Inga kommentarer: