7 januari 2014

Det fick aldrig läka ut ordentligt


Några har frågat hur det har blivit med lunginflammationen som jag tidigare skrivit om. Under många dagar blev det långsamt bättre, till och med så pass att jag med viss nöd lyckades agera tomte några minuter utan andnöd, men helt bra har det aldrig blivit. Andas kan jag igen, men det bildas fortfarande slem i delar av luftstrupen (dock ej segt), och de senaste två dagarna har jag återigen haft känningar i lungorna. Det är säkert mykoplasmainfektion, och i och med att Vårdcentralen vägrade förlänga min antibiotikakur så fick det inte läkas ut ordentligt.
Min fru har också haft en särdeles seg infektion med heshet och hosta och vår dotter har hostat i två månader. Tilläggas kan att hela familjen dessutom lider av en sällsynt trötthet. Alla kända fakta pekar på Mykoplasma, men i och med att inga prover togs så kan vi inte veta säkert.

Hur som helst så kan jag arbeta och göra i stort sett det jag vill på fritiden, utom de snabba promenaderna.

Inga kommentarer: