24 november 2015

Beställ nu och få min Mönsteråsdeckare före jul


Min nya bok väntas anlända från tryckeriet till förlaget den 29 november. Sedan skickar de hem böckerna till mig. Upplagan är på 200 ex och jag tar i första beställningen bara hem ungefär så många som jag har fått förhandsbeställning på och ytterligare 20. Vill du vara säker på att få en bok före jul, så kan det vara bra att förhandsbeställa nu om du inte redan gjort det. Priset är satt till 130 kr. Du får en bok helt befriad från klåfingriga förlagsredaktörer. Ingen produkt, inget varumärke.
Om någon undrar hur systemet fungerar så är det som följer. Den totala upplagan är på 200 ex. Jag har 6 månader på mig att sälja böckerna. Sedan måste jag köpa hem de kvarvarande från förlaget. Redan nu köper jag hem böcker som motsvarar förhandsbeställningarna. Sedan har jag någon månad på mig att betala förlaget för de beställda böckerna. Under de veckorna måste jag få in betalningen från dem som har beställt. Nu tar jag alltså hem några böcker utöver förhandsbeställningarna då försäljningen brukar komma igång på allvar först när boken finns rent fysiskt. Min blogg drar inte lika många läsare längre, så förhandsbeställningarna är inte så många denna gång (omkring 100). Jag tror dock inte det ska bli några problem att sälja de resterande på 6 månader.

Jag hör av mig till alla som har förhandsbeställt så fort jag fått hem böckerna.

Förhandsbeställning av min bok kan göras till joni7229@gmail.com

Min deckare är ingen vanlig deckare med trovärdig intrig och mord på första sidorna. Jag är en glad amatör som har skrivit en ganska så skruvad historia utan sans och vett. Handlingen utspelar sig i välkända Mönsteråsmiljöer lagda under författarens frihet.



Inga kommentarer: