22 september 2017

På söndag avgörs det

På söndag avgörs det. Minst en poäng mot Ariel borta så är seriesegern klar. Mönsterås går då upp i femman.

En del tror att man bara kan springa igenom sexan om man har ett hyfsat lag, men så är det givetvis inte. Mönsterås gick in i serien med ett i mångt och mycket helt nytt lag med många yngre spelare. Därtill unga tränare, Martin Nilsson och Ardi Ajeti, som vad jag förstår gör debut som tränare i riktigt seriespel. Mycket kunde ha gått fel. Mycket gick väldigt väldigt rätt.

Egentligen har det avgjorts tidigare under säsongen. Laget har helt enkelt levererat i match efter match. Och man har gjort det med fokus och spelglädje. Enda bottennappet var mot Lojal hemma där man hade svårt att hantera hög press. Likaså har man kanske ibland haft svårt fokusera 90 minuter. Men det är inte så lätt när man redan leder med 5-0 i halvtid. Men annars har man verkligen presterat och bjudit på fin underhållning. På söndag åker jag till Kristdala för att se avgörande matchen. Start klockan 12.

Om GIF går upp kan det bli riktigt roligt nästa år med derbyn mot Blomstermåla, Timmernabben och Ruda. Kanske även Fliseryd kan gå upp i femman via kval.


Gubbarna som sällan missar en hemmamatch.
Nu tar jag fredagskväll med min nya deckare och två glas vin. Inatt fick jag ordning på det svåraste och längsta kapitlet. Så nu hoppas jag verkligen att den är färdig på riktigt. Hoppas du vill läsa min nya deckare "Den siste mönsteråsaren". Den bör komma ut framåt november.

Trevlig helg!

Avslutar med Morrisseys nya singel igen! Den växer.





Inga kommentarer: