13 oktober 2017

Blev försenad...

Oj, det blev ingen vanlig fredagshälsning. Tiden har rusat iväg. Nå.

Har bokat ett hotell dagen då jag fyller 50 i november. Tänker inte fira. Möjligen kan jag fira att det är skönt att bli äldre. Så behagligt att inte behöva bry sig längre vad människor tycker och tänker. Alla har ju alltid en åsikt om allt. Så skönt slippa ungdomens osäkerhet.

Såg väl ut att jag skulle få sluta på hembygdsgården 31 oktober, men AF hade visst en lösning som troligen kommer att fungera. Skrev under handlingarna idag. Så i bästa fall får jag fortsätta jobba där. Inte för att jag räds arbetslöshet (jag är aldrig sysslolös), men trivs bra på hembygdsgården.

Ser fram emot min nya deckare. Brukar alltid vara självkritisk och det har jag oftast goda skäl till. Men är nöjd med den nya boken. Kan inte bättre och då ska man inte gnälla i falsk ödmjukhet. Visst har den sina svaga länkar, men det har alla böcker. 

Letar omslag nu, men det ska väl ordna sig det också.

Trevlig kväll, om ni nu hinner läsa det på fredagen.


Kanske inte nån av hans bästa, men texten får bli ledmotivet till min 50-årsdag.

Inga kommentarer: