7 augusti 2018

Återseende

Vad händer? Eller vad händer inte? Varför skriver jag inget? Nå, jag är vid liv och råkar ha det som kallas semester. Då företar jag mig de vanliga resorna till Lund, Wanås och Göteborg. Bloggen får då stå tillbaka och ingen lär gråta för det.

Besökte en del platser som en gång betydde något för mig. Det var mestadels vemodigt.

Historiska insitutionen i Lund låg öde. Den flyttade för några år sedan.

Samma hus.
En annan dag var jag i Växjö och såg platserna där jag en gång bott och studerat.

Här på Kulladalsgatan bodde jag inneboende första halvåret 1988.
Sen bodde jag på Stallvägen 7 i sju år.



Sista platsen i Växjö var Klangens väg.
Den gamla högskolan har blivit universitet och expanderat enormt. Här gamla ingången som fanns kvar.

S Maria kyrka i Helsingör är väldigt vacker. Förra året jag var i Helsingör mötte jag KG från Mönsterås. I år ramlade jag över K. Stenfelt. Konstigt hur det kan bli.

Några av de böcker som köptes.

Idag låg denna i brevlådan. Det var min gamla studiekamrat Solveig Fagerlund som hade haft vänligheten att skicka den. Roligt att förkovra sig ibland!

Avslutar med lite musik. Sällan jag spelar belgiska band här, men det ska jag gottgöra nu.  Sannolikheten är stor att du aldrig har hört det här eftersom svensk radio är så likriktad. Hooverphonic var fantastiska när man hade den här sångerskan. Och liveinspelningarna med stor orkester är underbara och ligger mitt hjärta nära. Det här är stil och klass. Inga konstigheter. Bra musik helt enkelt som inte behöver kompletteras med underliga danser och halvnakna sångare. Här några briljanta sånger från livekonserten.







Inga kommentarer: