1 augusti 2021

Så här är det...

Jag fick en fråga varför jag skriver så mycket om min dotter, men inte om min fru. Det är en intressant fråga. Egentligen skriver jag inte särskilt mycket om min dotter heller. Jag skriver om de myndigheter vi har haft att göra med och där deras agerande drabbat henne. Orsaken till att min fru inte är med så mycket beror på att det inte är hon som kidnappats av socialen, inte hon som inte fått rätt stöd i grundskolan.

Eftersom min fru jobbar på annan ort så har det också fallit sig naturligt att jag har skött kontakterna med skola och socialen. Under en period om några månader var det emellertid min fru som skötte de kontakterna då jag var genuint utmattad och uttråkad av det. Jag kan försäkra att myndigheterna inte fick det lättare under de månaderna. Den lättnadens suck de kanske drog när jag tystnade fick de inte vila i länge. Min fru har gjort ett utlåtande. Jag citerar:

"Jonny och jag är helt överens om de strategier vi har använt om öppenhet etc. Jag är utbildad socionom med 22 års arbetserfarenhet och väl insatt i den lagstiftning som gäller på detta område. Om jag hade varit den drivande i kontakter med skola och socialen så hade dom fått ett ännu större helvete. Jonny är mycket snällare än vad jag är."

Inga kommentarer: