16 september 2021

Sömnbrist

Somnade först mellan klockan 3 och 4 och vaknade klockan 6. Nå, jag får skylla mig själv som drack kaffe igår kväll, samtidigt som jag väl var lite uppe i varv efter det bisarra årsmötet.

Den varma applåden jag fick efter mitt anförande värmer än. Man är ganska utsatt i det läget, så då kan en sådan bekräftelse betyda mycket. Några har också skrivit uppmuntrande till mig och det är guld värt när man inte mår så bra.

"Stanna kvar och visa dem var skåpet ska stå", skrev en god vän. En annan skrev: "Gick ur föreningen när jag förstod, att du inte uppskattades. Man slänger inte ut sin bästa reklampelare." Det värmer förstås att någon tycker så.

Har kontaktat berörda personer från igår. Det är helt oacceptabelt att någon i styrelsen följer efter mig överallt där jag befinner mig på årsmötet. Det är så barnsligt och patetiskt att det är svårt att finna ord. Man kan nästa skratta åt ett sådant paraniodbeteende om det inte vore för att det var trakasserier.

Hur som helst är det en ny dag med nya möjligheter. 

Såg att en privatperson vill köpa det lilla huset på torget där FN-föreningen idag har sina lokaler av kommunen. Varför vill någon köpa det? Vad ska han/hon använda det till? Oerhört viktigt att huset inte rivs eller förvanskas. Så här skriver Länsstyrelsen om huset:

"Mycket välbevarad byggnad från sekelskiftet 1900 som tidigare hört samman med Kyrkbacken 5 och 7. Tidstypisk panelarkitektur med taktassar och originalsnickerier. Har inrymt diverse olika funktioner som bageri, frisör och färghandel. Genuint historisk byggnad som stärker kulturmiljön på Torgbacken och torget.
* Äkthetsvärde.
* Arkitekturvärde.
* Samhällshistoriskt värde.
* Miljöskapande värde."

Inga kommentarer: