15 oktober 2021

Utfärder

Idag var min mor lite piggare och orkade följa med på en biltur. Vi åkte till hennes barndomshem i Mjölerum, vilket blev ett kärt återseende. Upptäckte att de håller på att bygga ut huset. Roligt att platsen lever. Mormor och morfar bodde där från 1945 till slutet av 1980-talet.

I år har jag haft den här bloggen i 13 år. Jag skriver i och för sig inte så mycket längre, men det kan vara bra att ha ett forum där man bara representerar sig själv. Däremot är det ytterst sällan som någon länkar till bloggen. Förmodligen just därför att jag kan ta ut svängarna och vara frispråkig. Då vågar man liksom inte riktigt.

Den här veckan har en extrem trötthet sänkt sig över mig. Kanske sover för lite eller så har jag höga blodsockernivåer. Jag kollar inte så ofta. Idag blev det i alla fall ett kafébesök med min gode vän Teiffel. Ibland är vi på Lilla Bageriet, ibland på Nelssons. Idag var det Nelssons tur.


I Mönsterås händer inget revolutionerande och det är som det ska vara. Jo, man bygger ett höghus i hamnen. Det har ju blivit populärt att bygga på höjden i hamnområden. Ja, ja. Någonstans ska de rika också bo.

Nu lägger jag ner, kopplar på hörlurarna och häller upp ett glas vin. Ny skiva från danska Efterklang. Mer avskalat och mindre experimentellt än vanligt. Men bra! Sedan en låt från Teenage Fanclub som släppte en skiva tidigare i år. De håller stilen än. Och till slut nytt från den gamle Smithsgitarristen Johnny Marr.






Inga kommentarer: