22 april 2022

Liket lever

Det har gått ett år och tre månader sedan familjen hade corona. Det enda som dröjt kvar är försämrat korttidsminne och sovtrötthet dagtid. Men liket lever i alla fall. En del saker blir gjorda. 

Igår höll jag äntligen ett föredrag igen. Denna gång ett helt nyskrivet ute på Kronobäck på temat "Kronobäck och den nya tiden". Det blev långt och svettigt men jag trivdes bra. Med så kunniga och intresserade åhörare blev det ett roligt möte där jag också fick lära mig mycket. Jag har nog aldrig besökt en förening där så många har så stora specialkunskaper.



Den 29 april är den nya boken färdig på tryckeriet. Den har jag skrivit på uppdrag av Stiftelsen NJ och Anna Nilssons minne. Den handlar om kvinnan som skapade stiftelsen och hennes föräldrar. Troligen blir det ett offentligt gratis boksläpp med föredrag i maj. I värsta fall efter sommaren. Men det blev en bok och det känns bra.

Jag har börjat dricka kaffe igen efter ett par års uppehåll. Men dricker numera bara en kopp om dagen. Vid sällsynta tillfällen två. Eller tre.

Jag vann en fin tavla av Folke Lundgren på auktion. Den föreställer enligt Folke norra Mönsteråsviken 1922. Men var? Är det den gammelgamla bron vid Herrholmarna? 


Dags att ta kväll. Blir två glas vin och musik. Teve tittar jag nästan aldrig på. Ny skiva med Orville Peck. Den är fantastisk! 









Inga kommentarer: