11 september 2022

Idag ska vi vara glada...



Michail Bachtin skrev boken Rabelais och skrattets historia. Är det något som överheten inte tycker om så är det när man gör sig lustig över den. Så idag är det en dag för skratt. En del förtjänar det mer än andra.

Någon påpekade att jag inte kunde skilja på procent och procentenhet i mitt förra inlägg. Helt korrekt iakktagelse och särskilt allvarligt då jag enligt den fege anonyme skribenten brukar skryta med min akademiska bakgrund. Jag glömde ju för ett ögonblick att akademiska meriter är något man måste tala tyst om i Mönsterås. Där råder andra värderingar. Dessutom har jag inte akademisk bakgrund. Jag kommer från statare och fabriksarbetare, dvs arbetarklass.

Jag skulle önska att alla ryggradslösa som har åsikter om mig istället knackar på min dörr och säger det direkt. Det kan väl inte vara så jävla svårt om man har lite stake. Jag bjuder så gärna på kaffe. Glöm inte miniräknaren.

Inga kommentarer: