12 september 2022

Malm upp, mat ner - Ulf Kristersson kommer att göra mig friskare

Nu ska Nilsson tänka positivt. "Malm upp, mat ner" är ju det som kommer att gälla i det nya Sverige. En del kallar det arbetslinjen. Jag kallar det "anti-krist-linjen". Nå, det positiva är att jag tack vare detta kan bli lika tanig som Ulf Kristersson. Han är ju ute och springer, men för mig som inte har råd att köpa fina löpskor får det bli mindre mat istället. Mindre pengar i plånboken leder helt enkelt till mindre mat i magen vilket i sin tur leder till påskyndad viktminskning. Kristersson kommer således att göra mig lättare och friskare!

Skär ner på vykortsinköpen istället, tänker kanske vän av ordning. Absolut inte. Så roligt ska vi inte ha det! Den hobbyn finansierar i stort sett sig själv. Vykort, skriva böcker och två glas vin på fredagen...nej de små ljusglimtarna i tillvaron ska inga bättre bemedlade få ta ifrån mig, när de själva unnar sig allt möjligt onödigt trams. Det hade varit bättre om de fick betala förmögenhetsskatt så att pengar kan omfördelas till de som är fattiga utan egen förskyllan, eftersom de ändå aldrig får några jobb, då de inte duger enligt arbetsgivarna som skiter ner sig så fort någon sticker ut lite. Men jag hoppas att det sticker i ögonen att vi latmaskar har råd med något roligt. Arbetslösa ska ju för fan inte ha roligt alls.
Sanningen är att jag alltid radikaliseras när moralistiska och präktiga partier styr Sverige. Jag går vänsterut, utom i abortfrågan. Här ska det inte bockas och bugas. Tidigare har jag kunnat tänka mig att ta jobb som jag egentligen inte vill ha, bara för att få en inkomst. Nu är det slut med det. Kommer enbart att söka jobb jag verkligen vill ha. Det är jag värd. Varför ska jag gå och slava med något jag vantrivs med bara för att Kristersson utpressar mig. Nej, då blir det tvärtom som en markering istället. Det är närbesläktat med obstruktion i vardagen. Men jävlas han med mig, så jävlas jag tillbaka. Svårare än så är det inte. Han ska lära sig att utpressning inte biter. Jag är vidare ålagd att söka mellan 6 och 20 jobb per månad. Jag brukar söka mellan 15 och 25, men hädanefter blir det bara 6 per månad. Skär Kristersson ner för mig, så skär jag ner proportionerligt. Jävlas han med mig, så jävlas jag tillbaka. Svårare än så är det inte. De sista två meningarna kommer att bli min ramsa de närmaste åren.

Och SD...detta fascistoida parti...de lättkränktas himmelrike...det vore en ära att bli uppskriven som landsförrädare och få hela er jävla trollsvans på mig. Jag viker inte ner mig för rassepatrask!

Inga kommentarer: