22 april 2009

Från hare till slagskämpe

Som jag har berättat i ett tidigare inlägg fanns det under min skoltid några killar som fann det roligt att utsätta mig för ganska så otrevliga saker - alltifrån strypgrepp och slag till glåpord av skiftande kvalitet. Tyvärr vek jag alltid undan, tog emot, sprang, gömde mig. Men så en gång i nian när jag hade fått ett slag i ryggen fick jag nog. Jag gav igen och klådde upp grabben efter noter. Han fick väl in en och annan träff han också eftersom jag var helnovis på slagsmål, men jag satte mig uppenbarligen i respekt. För efter detta fick jag vara ifred. Tyvärr var det då bara en termin kvar. Jag funderar ibland på vad som hade hänt om jag hade gjort detta några år tidigare.

Jag blev sedermera god vän med grabben som jag slogs emot.

Inga kommentarer: