6 oktober 2017

Fredagshälsningen

Fredagshälsningen blir en aning kortare än vanligt. De sista korrekturläsningarna av deckaren tar det mesta av min tid just nu. De rent språkliga felen kommer förhoppningsvis att reduceras till ett minimum.

Min mor var först ut med att få läsa deckaren i manuskriptform. Hon tyckte att den var så pass spännande att hon hade frestats att läsa slutet för tidigt. Även humorn hade uppenbarligen gått hem. Då är jag nöjd. Jag struntar i deckargenrens krav, men vill man absolut ge mina deckare en stämpel så kan man väl kalla dem för lokalhistoriska deckare med absurd ton och inslag av satir.

Förhandsbokningarna är nu uppe i 96 stycken, vilket jag är oerhört tacksam för. Vill du också förhandsboka min deckare ”Den siste mönsteråsaren” så besök bokens Facebooksida eller skriv till mig på joni7229@gmail.com


Nu ska jag ta veckans två glas vin och fortsätta med korrekturläsningen. Inom ett par tre dagar går den digitala filen iväg till förlaget.

Trevlig helg!









Inga kommentarer: