16 november 2017

Vad händer med nya deckaren?

Vad händer med min nya deckare? Skulle den inte ha kommit ut den 10 november?

Det preliminära beskedet jag fick var att den beräknades vara färdig på tryckeriet den 10 november, men det brukar ofta dra över tiden. Förlaget köper ju tryckeritjänsten och tryckeriet har förstås olika mycket att göra över året. Det senaste beskedet jag fick är att den troligen blir färdig på tryckeriet denna veckan, men jag anar att det lika väl kan bli nästa vecka. Hur som helst spelar det inte så stor roll. Enligt min tidsplan skulle boken komma ut i månadsskiftet november/december, och den ser ut att hålla med god marginal. Och alla som har förhandsbokat får den i god tid före jul.

I nuläget har jag 125 förhandsbokningar av en upplaga på 200 exemplar. Så det går ännu bra att förhandsbeställa den av mig via joni7229@gmail.com eller genom en kommentar på bokens FB-sida. Boken kostar 160 kr om man köper den via mig, vilket är billigt för en bok som kommer i en så liten upplaga. Den går förstås också att köpa via förlagets egen bokhandel eller via Adlibris, fast det då blir lite dyrare.

Eventuellt låter jag trycka upp 100 exemplar till om de första går åt, men det blir inte före jul i så fall. Min förra deckare, Muddern, som kom 2015 blev årets julklapp i Mönsterås bokhandel. Nu finns inte bokhandeln kvar, men intresset har ändå varit över förväntan hittills.


Inga kommentarer: