5 december 2017

Min nya deckare är bättre än flera som ges ut på traditionella förlag...

Min nya bok är slutsåld. Alla böcker är bokade. Om jag får 50 förhandsbokningar till kan jag trycka 100 till, men det hinns inte före jul. Förlaget Recitos nätbokhandel har i skrivande stund 7 ex kvar.

Jag har hållit en låg profil med den här boken, men varför jag gör det vet jag egentligen inte. Det här är definitivt den bästa boken jag har skrivit såväl stilistiskt som tematiskt. Det kommer inte alla att inse. Tycker man inte om parodi och satir blandat med fars, långa inre monologer och filosofi så bör man inte ens börja läsa. Är man därtill deckarpuritan och kräver realism och trovärdighet så ska man inte heller ge sig i kast med denna. En del är så gravallvarliga. Just därför är det så roligt att blanda det låga med det höga. Till och med en av mina mordmetoder är parodisk. 

Så jag är väldigt nöjd med min nya bok. Den är till och med bättre än flera (de flesta) av de svenska deckare som ges ut på traditionella förlag. Det mesta i den genren som skrivs i Sverige är antingen för tjockt och tradigt med detaljerade trista beskrivningar av polisiärt arbete eller också lagom myspys. Så var det då sagt. Och det står jag definitivt för.



Inga kommentarer: