17 juni 2022

Möte med eldsjälar

Vår dotter har tagit studenten i Oskarshamn. Oscarsgymnasiet har varit en väldigt tillmötesgående skola som på ett utmärkt sätt har kombinerat professionalism med medmänsklighet.

Igår var det dags för föredrag igen. Denna gång vid Carlsfors med Sandbäckshult-Hornsö historiska förening som arrangör. Det kom en hel del folk trots en småregnig torsdagskväll mitt i sommaren. Det var första gången jag talade i en gammal tegelbyggnad med en gigantisk ångmaskin från 1897. Mycket trevlig plats och engagerade människor. Jag rekommenderar varmt ett besök där eller en promenad i omgivningarna. Eldsjälarna där uppe gör ett fint jobb.



För en eller två veckor sedan var det ett par som hälsade på mig på Algots. Det var trevligt och jag hälsade tillbaka. Problemet är att jag inte vet vilka det var. Det där händer ibland och det är en aning frustrerande. Man vill ju veta vilka som hälsar och vilka man hälsar på. Det är pinsamt för mig som har dåligt minne.

Dags att ta kväll. Ska lyssna på musik och njuta av två glas vin (så att ingen tror att jag gått och blivit absolutist.) Först ut blir en ny singel från Belle och Sebastian. De har blivit lite tråkiga senaste åren, men den här singeln är mycket fin.


Sedan får det bli en gammal låt med Jethro Tull.


Och till slut en klassiker från Wilmer X.



Inga kommentarer: