16 april 2009

Du kan väl inget om fotboll...

Kommentarerna efter mitt förra inlägg om lokalfotbollen har inte låtit vänta på sig...ja inte här på bloggen, men på köpingen. Bara för att man råkar vara akademiker och har en spik i foten så förväntas man vara en dumskalle när det kommer till idrott. Men eftersom varken Barometern eller Östran följer Mönsterås särskilt noga, utan bara skriver om sina gullelag KFF och OAIK, så lär jag återkomma. Så här har det låtit på köpingen, jag kan snart inte visa mig ute:

- Du kan väl inget om fotboll...

eller

- Har du spelat själv eller...(jo, tyvärr har jag spelat själv. Vi kan återkomma om det.)

Men ok, vi säger väl så. Jag kan inget om fotboll.



4 kommentarer:

Bert sa...

Du vet Jonny, i Mönsterås är det så här: hur mycket du än vet och kan om GIF så är du en nolla om du inte först fjäskar för Café-fotbollsspelarna borta på spelbutiken.

Jonny sa...

Aha, jag får väl ta på mig "Tröjan" och snacka lite med gubbarna där ute.

Björn Olsson sa...

Jonny
Kul att du är intresserad av fotbol och särkilt fotbollen i Mönsterås.
Är du intresserad av att engagera dig dig lite mer, ta´då gärna kontakt med mig. Jag sitter i MGoIF:s styrelse, är även med i fotbollssektionen.
i letar hela tiden efter folk som kan tänka sig ägna lite tid åt den lokala fotbollen.

Jonny sa...

Hej Björn!

Mitt hjärta för Mönsterås fotboll tar sig nog mest ett journalistiskt uttryck. Jag är väl ingen typisk klubbmänniska. Jag kommer att i möjligaste mån bevaka hemmamatcherna och försöka få fler att gå på matcherna. Kanske lite tråkigt att inte engagera sig mer aktivt, men en viss distans är bra om man ska skriva om fotbollen. Men jag kommer inte bara att gnälla, utan även lyfta fram er ledare och tränare på olika nivåer som utgör klubbens hjärta.