Jaha, så sitter man då här på en halvtaskig lånedator, sedan min riktiga inte ville gå igång igår kväll. Fick åka in till Kalmar idag med den ordinarie. Där tvingades jag skriva under ett papper att jag skulle betala en undersökningsavgift om garantin inte täcker felet. Hmm...det kändes inte bra...jag fick en känsla av att de brukar hitta på något som gör att det inte går under garantin, och så står man där utan fungerande dator och några hundralappar fattigare bara för undersökningen.
Först ville de inte ge mig en lånedator, men efter två timmars tjat så gick det visst bra. Men jag vet inte om jag orkar installera drivrutiner till mina apparater, så bloggen blir väl inte på topp de närmaste veckorna.
Routern vill inte fungera på denna maskin, så nu skall sladdar användas igen. Jag hade i alla fall hyfsad backup den här gången. Mina böcker är räddade.
Två timmar senare: Routern fungerar!
30 augusti 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Att som kund hela tiden behöva tjafsa i butik.Min nya mobbe la av efter en vecka.Mycket tjafsande blev det med snorvalpen bakom disken,som inte ville låna ut en reserv.Var i kontakt med högre instans & tillbaka till butiken som genast ändrat sin policy.Fick naturligtvis låna en mobbe och även skriva på ett ansvarspapper för denna.Jag blev nu ersättningskyldig om jag hade sönder den.Hmm
Förmodligen kommer du att bli uppskörtad utav bara f... .
Lämnade i våras in min gamla dator till en känd firma i O-hamn. De påstod att de fixat felet men hemkommen med datorn och uppkopplad kunnde jag konstatera att felet kvarstod - ja, och så vart man 800 sek fattigare.
Vid kontakten med företaget så sa de sig ha fixat felet, en BIOS uppdatering) varvid jag sa följande: "ni har ju bevisligen inte kunnat fixa felet då problemen kvarstår, så det ni kan är att inte kunna fixa felen men ändå ta hutlöst betalt - minnsan en briljant affärside!
Jag köpte istället en ny dator!
Skicka en kommentar