6 december 2009

Teknikaliteter

Ibland nödgas jag skriva om teknikaliteter.

1. Efter över 10 år med med mejl på Passagen så ger jag upp. Den senaste tiden har det varit stora problem att logga in på mejlen + diverse småstrul med boxarna, samtidigt som driftinformationen är obefintlig. Svårt att ställa krav på gratistjänster. Jag kommer hädanefter att använda mitt konto på Telia och min huvudmejladress blir från och med idag joni7229@telia.com. Min gamla adress på Passagen får vara kvar, men jag kommer att försöka göra inställningar så att alla mejl som skickas dit automatiskt kommer till min Teliaadress.

2. Min datorskärm har plötsligt börjat krångla. Den blir svart precis när man skall logga in. Om jag lyckas pricka rätt på den mörka skärmen kan jag dock klicka på min frus lösenordsfria ikon och då fungerar "hennes" del av Windows. Om jag sedan försöker växla användare via hennes system, så bli skärmen svart igen. Testade att ansluta en annan datorskärm och då fungerade plötsligt skärmen även på laptopen. Men så fort jag kopplar bort den större skärmen slocknar även den bärbara. Skumt så det förslår. Kan ju jobba, men det blir ju omständigt och inte ser det så roligt ut att ha en stor gammelskärm ståendes bredvid. Felsäkert läge fungerar. Längtar till stenåldern.

Inga kommentarer: