27 mars 2010

Oknögrillen riven


Här låg för inte så länge sedan Oknögrillen. Där har man ju varit några gånger och stortrivts. Enligt uppgift ska det byggas en ny restaurang och spa på samma plats.

Oknögrillen är riven. Vad jag vet hade man fått tillstånd att bygga om grillen till en ny restaurang och spaanläggning. Däremot har jag hört att de inte hade tillstånd att riva hela huset!

Man får onekligen en känsla av att den gamla familjecampingen för alla håller på att förvandlas till något mer exklusivt. Vad var det för fel på Oknögrillen där man kunde få sig en hederlig hamburgare eller en spätta med klyftpotatis?

Överhuvudtaget undrar man ju lite hur det skall bli där ute vid Oknö camping, eller Camp Mönsterås som det numera heter. På campingens hemsida görs det reklam för tipihus som även visas på bild. För inte så länge sedan hade man bara ett sådant hus. Har man hastigt lyckats bygga flera eller är det en fuskbild?


Snart dags att snygga till området?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med kontakter i kommunhuset är det möjligt.Åkesson är lite av samma stuk som Persson här i Kalmar.När det sedan gått åt skogen,kan man ju alltid säga "vi måste våga satsa" och utan ansvar för herrar makt.

Jonny sa...

Ja, jag har en obehaglig känsla av att det inte kommer att sluta så bra det här. Jag hoppas förstås att jag har fel. Kommunen anpassar sig smidigt till tyskarnas krav. Risken är att vi sedan står där med riven Oknögrill och fälld tallskog.