25 juni 2010

Glad Midsommar!

Jag vill önska Mönsteråsbloggens läsekrets en GLAD MIDSOMMAR! Midsommar är ju en mycket gammal högtid, ofta präglad av uppsluppet och ostyrigt firande. För egen del har jag varje midsommar bevarat ett nyktert sinnelag. Inte av moraliska skäl, utan för att fullt ut kunna insupa den svenska midsommarnattens unika atmosfär av liv och vemod.


Familjen åkte till Oknötorpet där midsommar firades på traditionellt sätt. Här dansen. Jag höll mig diskret i bakgrunden och alla hade den största förståelse för att jag inte kunde dansa med mitt "smärtande ljumskbråck". Jag var dock ganska bra på att sköta picknickkorgens innehåll.


Några hundra hade begett sig till Oknötorpet för att fira midsommar.


Bakom arrangemanget stod Lions. Här reser gubbarna midsommarstången.


Ett litet tivoli fanns också på plats.


Först hoppade dottern i hoppborgen.


Därefter blev det en runda i den här skrangliga raketkarusellen.


Popcorn och sockervadd kunde inköpas.


Dottern hann ta ett dopp också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Midsommar! Tack för en bra blogg!