30 juli 2010

Misslyckat försök att handla lokalt

Min fru behövde en USB-kabel till sin mobiltelefon. Eftersom köpmännen i Mönsterås klagar på att vi handlar i Kalmar, så tänkte jag köpa den lilla standardkabeln på El-Center.

- Oj, vi har lite dåligt med USB-kablar, sa expediten.

- Jaså, men det är ingen ovanlig modell jag söker, svarade jag.

- Oj, här är en kvar. Den passar nog, sa expediten.

Jag såg direkt att den var för tjock i änden och tackade nej till köpet. Efter expeditens försök till "personlig service" återstår bara att åka in till Kalmar för att köpa frugans sladd som alltså är en helt vanlig USB-sladd med platt ände. Det lär dröja länge innan jag försöker handla något på El-Center igen.

2 kommentarer:

Tech Blog of Sweden sa...

Du kunde hört av dig - här torde finnas kablar!
Annars är Tradera en källa.

Jonny sa...

Ah, det borde jag förstås ha tänkt på! Tanklöst av mig.