8 januari 2011

Nybro Open - resultat uppdateras kontinuerligt

Igår spelade GIF´s damer i Nybro Open och idag är det dags för herrarna.

Damerna tog poäng av division-3 lag
Damerna hade, precis som jag skrev häromdagen, hamnat i en mycket svår grupp med lag från högre divisioner. Jag hoppades förstås på en överraskning, men det är bara att konstatera att motståndet blev för svårt denna gång. Mönsteråsdamerna kom sist i gruppen med en poäng och målskillnaden 0-6. Lite trist att man inte lyckades göra några mål, men ändå starkt att ta en poäng av Tingsryd (toppen av div 3). Konstateras kan att inomhuscuperna än så länge inte alls är så oberäkneliga som jag trodde, utan följer serierankningen ganska väl. Resultaten: Mönsterås-Lindsdal 0-3, Mönsterås-Tingsryd 0-0 och Mönsterås Ingelstad 0-3.

Herrarnas matcher
Herrarna hamnade också i en svår grupp och börjar sitt spel i efter middag klockan 14.00. Eftersom arrangörerna i Nybro uppdaterar direkt efter färdigspelad match så uppdaterar jag även här under dagen.

14.00. Mönsterås-Hossmo 0-3.
Kommentar: Tyvärr en riktigt dålig start på turneringen. Det här var en nyckelmatch. Nu blir det svårt att gå vidare, även om chansen förstås finns än.

16.00. Mönsterås-Bergkvara 1-1
Kommentar: GIF måste ha skärpt till sig ordentligt här. 1-1 mot elitfyralaget Bergkvara är starkt. Rent teoretiskt har GIF chansen att gå vidare om man öser in mål mot Ängö och de andra resultaten går GIF´s väg. Om Bergkvara slår Hossmo i sista matchen så räcker det så vitt jag kan se med seger mot Ängö för att bli tvåa i gruppen. Om Hossmo slår Bergkvara kan GIF också gå vidare, men måste sannolikt göra 3-5 mål på Ängö.

17.20. Ängö-Mönsterås 1-0
Kommentar: Mönsterås förlorade tyvärr den sista matchen där en vinst hade kunnat betyda kvartsfinal.

Slutkommentar: GIF hamnade i en tuff grupp där man förlorade de matcher man "borde" ha vunnit för att gå vidare, men tog poäng i den match där de på pappret hade minst chans. Allt gör ett något förbryllande intryck och påminner dessvärre lite om förra årets inomhussäsong. Särskilt förvånande är det då jag tycker GIF har ett ganska så tekniskt lag som borde vara som klippt och skuret för inomhusturneringar. Men det är bara att gå vidare och notera att GIF ändå hade potential att ta poäng av ett elitfyralag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dålig förstamatch mot Hossmo. Dem andra två var GIF bättre. Spelet var riktigt bra, stor skillnad från förra året. Ser riktigt bra ut för framtiden!

Jonny sa...

Låter bra. Rent resultatmässigt har ju inomhuscuperna inte varit så bra. Men men...jag tror också på en bättre utomhussäsong i år.

Erik sa...

Jag tror att Gif är taggade i år å när Danne Skaret blir frisk från sin skada så kommer han att lyfta laget,framför allt anfallet mot nya mål å fina resultat, jag tror att gif kan skrälla och vinna serien i år. Tack för mig Erik!

Jonny sa...

Jo men visst! Säkert sugna på revansch. Det är ju utomhussäsongen man längtar efter nu.

Anonym sa...

Trist att det gick som det gick för GIF. Om någon är intresserad gick det lite bättre för BIK, som obesegrade, utan några insläppta mål gick till morgondagens semi!
Hur som helst, trist då vi hade sett fram emot att möte er i densamma!

Daniel sa...

Tack för fina ord Erik! Men så mkt kommer det inte att påverka när jag kommer tillbaka. Alla kommer att få kämpa för att ta en plats i år. Det är många som har blivit bättre och är taggade.Det är laget som kommer göra det tillsammans i år,även om du verkar gilla det jag gjorde förra året:-) Hoppas jag kan leva upp till dina förväntningar även i år.

Jonny sa...

Ja, jag såg med viss förvåning att BIK vann match efter match. Borde kanske ha skrivit några rader om det. Nå, det blir roliga derbyn i seriespelet i år. Det var ju ett tag sedan. Det blir glödhett.