19 januari 2011

Nyheter om den nya boken - sponsring och förhandsbeställning

Läsarna må ursäkta att det blir ytterligare ett inlägg om min kommande bok om Mönsterås historia. Snart är bloggen tillbaka i gammal vanlig stil.

Sponsring
Idag har mina förfrågningar om sponsring gått ut till olika företag. Om något företag läser det här och inte har fått någon förfrågan, men vill sponsra bokutgivningen, så går det bra att mejla mig på joni7229@gmail.com I utbyte ges annonsutrymme i boken som ställs i relation till sponsringens storlek.

Förhandsbeställning
Det går också bra att redan nu göra förhandsbeställning av boken som inte är bindande. Dock kan jag inte ännu ange priset, men det blir sannolikt mellan 150 och 250 kr. Likaså är det inte ännu bestämt om inlagan blir i färg eller gråskala. Boken blir, beroende på format, på mellan 170 och 230 sidor. Den innehåller omkring 55 kapitel om mönsteråsbygdens historia och har omkring 130 bilder. Icke bindande förhandsbeställning kan mejlas till joni7229@gmail.com Ange helst namn. Givetvis går det bra att köpa boken ändå senare utan att ha gjort förhandsbeställnng, men allt som kan hjälpa mig att hitta en rätt storlek på upplagan är bra.

Tidsschemat ser ut ungefär som följer.
1. När jag har fått in svar från alla som vill sponsra, så lägger jag in deras annonser/logon i manuskriptet och så skriver vi under sponsoravtalet.

2. Därefter skickas manuskriptet till en firma (Recito) som hjälper till med alltifrån layout, typografi, omslag och tryckning, allt i dialog med mig. Från det firman får in manuskriptet tar det mellan 3-8 veckor innan boken går i tryck.

3. Boken börjar säljas. Om vi leker med tanken att sponsorbestyren tar 1-2 veckor och utgivarprocessen 5 veckor, så skulle boken alltså kunna vara ute till försäljning om ca en och en halv till två månader.

1 kommentar:

Jan van der Snuytulyk sa...

Inom en snar framtid (slutet av Juli eller början av Augusti 2013, förhandsbeställningar ännu tidigare) kommer Recito förlag att ge ut boken "How to exterminate stupidity Or the art of not justifying anything at all". Den beskriver dokumenterade fall av extrema återhämtningar efter hjärnskador, i studier med kontrollgrupp, och vidareutvecklar forskningen till en plan för att stoppa dumheterna i världen och rädda miljön och framtiden. Liten upplaga, så håll utkik och köp fort om ni vill ha den!