18 april 2011

Hur går bokförsäljningen?

Hur går bokförsäljningen? Den går bra. Jag fick hem den första upplagan på 200 böcker den 22 februari och den sålde slut på ett par veckor. Jag lät därför trycka upp ytterligare 200 ex som kom den 22 mars . Av dessa är nu 75 sålda. Det tickar på. I regel säljer jag en till två böcker per dag.

Under de två månader boken har varit ute har jag hållit två föredrag om Mönsterås historia och snart blir det ytterligare ett. Den 7 maj har jag ett bokbord på Mönsterås vårmarknad (i närheten av Verners Husgeråd) då det också går bra att köpa boken, eller bara snacka lite Mönsteråshistoria.

Om någon vill köpa boken (254 kr) så kan den beställas direkt av mig på joni7229@gmail.com Boken säljs också i Vävboden och hos Ankarstens efterträdare på Storgatan. Mycket vänligt av dem! Mönsterås bokhandel har varit vänliga att ha ett visningsex, men hänvisar till mig om någon frågar efter boken. För mer information om boken, klicka på bokomslaget i bloggens högra övre hörn.

Inga kommentarer: