8 oktober 2011

Mönsterås Färghandel borta

Mönsterås Färghandel är plötsligt försvunnen. Jag kanske har missat något, men kan inte påminna mig att jag har sett något om det i tidningen. Därför vet jag inte heller vad som har hänt. Affären hade hur som helst funnits där under årtionden, så det är klart att jag hajade till. Det aktualiserar ännu en gång frågan hur affärerna på Storgatan egentligen mår. Det finns ju många klassiska affärer på Storgatan där man ibland undrar hur de har klarat sig så länge som de har gjort.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog ett ganska hårt jobb att få en butik att gå runt! När jag frågade varför de slog igen färghandeln svarade de: "6 dagar i veckan i 10 år, utan semester..."

//Ylva

Jonny sa...

Ja, det är en aspekt man inte ska glömma. Tack för ditt inlägg!