5 februari 2012

Spelschemat för GIF:s herrar

Bra spelschema
Spelschemat för GIF:s herrar i div 5 östra ligger nu färdigt, med den sedvanliga reservationen att det kan ändras. Nu hoppas jag dock innerligt att det ligger fast. För som det ser ut nu så krockar inte en enda match med damernas schema första halvan av serien, något som jag inte hade vågat hoppas på.

GIF inleder mot 3 Kronobergslag och det känns ju lite ovisst. Premiären blir borta mot Braås den 19 april. GIF har ju på de tio senaste premiärerna förlorat nio och spelat en oavgjord. Dags att göra något åt detta. I fjärde matchen den 10 maj kommer första derbyt hemma mot Stjärnan, därefter Ariel och Målilla. Den 31 maj väntar Långemåla hemma. Jag hade helst sett att man lagt derbymatcherna i juni, men maj är i alla fall bättre än april. Sedan följer BB 2001, IF Hebe, Rödsle BK och Holsby innan serien vänder. Nedan visas spelschemat för första halvan av serien.
Braås – Mönsterås (19 april 18.30)

Mönsterås – Norrhult (26 april 19.00)
Alseda/Ädelfors – Mönsterås (3 maj 19.00)

Mönsterås – Stjärnan (10 maj 19.00)
Mönsterås – Ariel (17 maj 19.00)

Målilla – Mönsterås (24 maj 19.00)
Mönsterås – Långemåla (31 maj 19.00)

BB 2001 – Mönsterås (7 juni 19.00)
Mönsterås – Hebe (14 juni 19.00)

Rödsle – Mönsterås (20 juni 19.00)
Mönsterås – Holsby (25 juni 19.00)

Sedan vänder serien.
Jag börjar snart presentationen av GIF:s motståndare. För GIF:s del så verkar situationen ha stabiliserats. En hel del av dem som var på väg bort verkar vara kvar i truppen och dessutom har några tillkommit. Som jag har sagt tidigare så tänker jag inte deklarera några förhoppningar i år, men med det nya tränarparet och nuvarande trupp så tycker jag att det ser betydligt ljusare ut än det gjorde i höstas.

Tyvärr har det fallit ganska mycket snö - just som man började längta efter första matchen vid Nynäs. Hoppas ändå att de planerade träningsmatcherna kan genomföras.

Inga kommentarer: