22 april 2012

Summering av omgång 1

Det är kanske bäst att summera första omgången av division 5 östra. Någon komplett summering kan det dock inte bli eftersom matchen mellan IF Hebe och BB 2001 fick ställas in på grund av idogt regnande. Några skrällar blev det inte, men ändå ett par inte helt självklara resultat.

Rödsle BK - Långemåla IF 0-1
Kommentar: Jag tippade seger för Långemåla med 3-1, så segern blev lite mindre än jag förväntat mig. Långemåla lär ha saknat udd framför mål, och ska man leva upp till favoritskapet så måste man skärpa till sig redan i nästa match då Holsby SK väntar – ett lag som har imponerat hela försäsongen och som vann enkelt i premiären.

Alseda/Ädelfors FF – IF Ariel 1-2
Kommentar: Detta verkar ha varit en ganska jämn match där Ariel var det något bättre laget. A/Ä tog dock ledningen tidigt i matchen, men Ariel vände. Jag tippade här 1-1, vilket det också stod i halvtid. Starkt av Ariel att vinna premiärens svåra bortamatch.

Holsby SK – Målilla GoIF 5-1
Kommentar: Jag tippade 4-0 till Holsby, så här hamnade jag ganska nära verkligheten. Ett väntat resultat om Holsby vill tillhöra toppen.
Norrhults BK – IF Stjärnan 0-1
Kommentar: Jag tippade 2-2 och enligt de rapporter jag har fått var det en jämn match. Norrhult var kanske något bättre i första medan Stjärnan tog över lite i andra. Stjärnan lyckades dock göra matchens enda mål. Norrhult har ju många duktiga offensiva spelare, så resultatet tyder på att Stjärnan har en stark defensiv i år.

Braås GoIF – Mönsterås GoIF 1-3
Kommentar: Jag tippade 2-1 till Mönsterås, vilket var ett hyfsat tips. Matchen gick lite i vågor. GIF gick på knock och utnyttjade Braås svagheter i defensiven och kämpade föredömligt mot Braås duktiga offensiva spelare som under försäsongen gjort mellan 3 och 5 mål i nästan varje match. Starkt av GIF att vinna en bortapremiär genom en gedigen laginsats. Se längre referat nedan.

Nästa omgång börjar redan på onsdag då Mönsterås möter Norrhult hemma. Återkommer med försnack måndag kväll.
GIF:s trupp har nu fått en uppdatering på föreningens hemsida. Jag har idag lagt ut foton på 20 av spelarna, samt lagt ut 14 spelares svar på de frågor jag ställde för ett tag sedan. Förhoppningsvis kan jag snart komplettera med fler foton och svar. För man får veta en hel del intressant. Vilken spelare anger exempelvis som sin höjdpunkt i karriären 56 gjorda mål i knatteligan? Och vilken spelare anger som motto "helle ett hårt skott i ribban än ett löst i mål".  Svaren på dessa frågor och mycket mer återfinns på länken ovan.

Inga kommentarer: