5 oktober 2012

Färdkost till Holsby

Det här blir min färdkost i bilen till Holsby i morgon. Även ett GIF-fans kan behöva ladda lite och bli på gott humör. Så gott det nu kan bli när det gäller mig.

Annie Lennox – Shining Light
Suverän röst som allt för sällan har bra låtmaterial. Här bär det emellertid fin fint i en rak poplåt. Som vanligt hör jag ett annat arrangemang – Annie skulle ha tagit in en gospelkör i refrängen från halva låten. Känns fint att rulla iväg till denna i solskenet.

New Order – World in motion
Tveklöst världens bästa fotbollslåt med ett av mina favoritband från ungdomen.
The Cult – She sells sanctuary
Deras bästa låt som dessutom gör sig bra i bilen.

Simple Minds – Alive and kicking
Föredrar egentligen tidiga Simple Minds innan det blev för mycket arena av det, men den här lyfter fint och basen pumpar på som den ska.
The Dubliners & The Pogues – Jacks Heroes
Två favoritgrupper som samarbetar.

Gerry & The Pacemakers – You´ll never walk alone
Är väl ingen fotbollslåt i grund och botten, men har mer eller mindre blivit det.
Morrissey – Why don´t you find out for yourself
Ingen bilresa utan Morrissey.
Television - Days
En av Televisions mer normala låtar. Världsklass.

Steve Forbert – I blinked once
Alltid bra.
Eldkvarn - Alice
Eldkvarns bästa låt och en av de bästa svenska någonsin.

John Hiatt – Have a little faith in me
Lite finstämt också.
Crowded House – Don´t dream it´s over
Gammal fin låt från mina unga år.

Triffids - Bury me deep in love
Australiens bästa band för länge sedan.
Sisters of Mercy – This Corrosion
Inte så farliga som de ser ut. Efter den här bör jag vara redo att ta mig an Holsby.

Inga kommentarer: