18 oktober 2012

Ska du inte skriva...

"Ska du inte skriva nåt om att Idris är på väg till Kalmar "Eliassi" AIK?", var det en som frågade mig. Nej, det är ingen nyhet. Redan innan säsongen började visste jag att det med all sannolikhet var hans sista säsong i GIF. Men han ville sluta skolan först och ge GIF ett år till. Och det gjorde han. Förhoppningsvis har GIF också känt till hans planering i god tid. Därmed inte sagt att man ska släppa honom lättvindigt. Vad jag vet börjar inte Silly Season förrän 15 november och självklart måste ju GIF kämpa lite och visa vad han är värd. Man kan inte bara uppgivet släppa spelare i frihetens namn för att vara schysst. Det hör till att man kämpar för sin spelare. Det är också att visa Idris respekt och uppskattning. Om det ändå blir så, så får man inte tro att man ersätter skytteligans vinnare (vilket han ju var om man räknar bort straffar) hur som helst. Visserligen visade förra säsongen att fler kan göra mål, och jag tror att dessa kan utvecklas ytterligare nästa säsong. Men självklart måste man fylla tomrummet med en kompletterande målskytt. Nog om detta. Låt oss nu vänta och se hur det utvecklar sig. Silly Season har som sagt inte börjat än. Jag är trots allt ganska lugn i år. För de flesta är det en dröm nog att spela med GIF i fyran (en stor ära). Om någon har en annan dröm så får man acceptera det, lyfta på hatten och tacka för den tid som varit.

Inga kommentarer: