4 oktober 2013

Hemmadag


Är för första gången i mitt liv hemma för något annat än förkylning eller influensa. Tredje dan idag. Hade haft ensidig huvudvärk ett par veckor och bestämde mig för att ta det säkra och försöka bli av med skiten. 

Misstänker att det finns en koppling till att jag ägnade en dag åt att lyfta tunga kartonger på jobbet vid tidpunkten för huvudvärkens begynnelse. Har ju annars stillasittande jobb och att då plötsligt lyfta tunga kartonger ner för en trappa gjorde att nacke och rygg hamnade i olag, och troligen har det gett upphov till spänningarna i huvudet. Det är förmodligen också en inflammation av något slag. Har därför försökt kombinera vila med promenader. Men jag hinner bara gå hundra meter så är ryggen helt låst med fruktansvärd värk. Nå, jag ger mig inte. Igår kväll skedde en plötslig förbättring. Jag satt och bad till Gud att han skulle bota mig. Ja, jag är ju troende så det faller sig naturligt. Då kände jag plötsligt en stor smärta i gränslandet mellan rygg och nacke precis som om någon tog tag och knoxade till. Sedan släppte huvudvärken och idag är det bästa dan på länge. 

Försöker ta mig ut och röra mig. Har fått för mig att rörelse, om än smärtsam, kan gynna ett tillfrisknande på längre sikt. Sitter inte så mycket framför datorn nu alltså, men försöker skriva lite varje dag.

Något som lyfter mig är Prefab Sprouts nya skiva Crimson/Red. Har ju väntat några år på nyskrivet material. Finns få som kan göra så självklara och geniala poplåtar som Paddy McAloon. På nya skivan har han hittat harmonierna igen. Egentligen lite för välproducerat för min smak, men det här är så genommusikaliskt. Fenomenalt.



Vildvinet växer vackert vid gamla Mölstadhemmet.

Gamla vattentornets yttre genomgår vissa förändringar. Den historiska kopplingen med briggen Maria ska ersättas av något modernistiskt www.monsteras.se om jag minns rätt.

Inga kommentarer: