8 januari 2014

Bra mobilisering när GIF körde igång träningen inför säsongen 2014

GIF körde ikväll igång träningen på allvar inför säsongen 2014. 24-25 grabbar hade mött upp för att under de nya tränarnas ledning öva sig i den ädlaste av bollsporter. Uppslutningen denna kulna januarikväll var således mycket god. Kanske hade de hört ryktet att Mönsteråsbloggen skulle vara på plats, för ingen låg på latsidan, utan tog i lite extra den halvtimme jag var där.

Jag noterade att nyförvärvet Simon Johansson var med, att Oskar Olsson gör "comeback" efter sitt studieår och att trotjänaren Daniel Skaret aldrig lägger av. Även Ako var där, liksom i övrigt de flesta av dem som jag förväntar mig ska utgöra stommen, samt ett par yngre förmågor.

Lagledaren Christer "Moppe" Jonsson var som alltid på plats och han var mycket nöjd med uppslutningen. Han passade på att lovorda konstgräsplanen som ger så bra träningsmöjligheter.


Alla samlas inför träningen.

Gamla läktaren vid IP var ödslig och en aning kuslig.

En viss spänning och nervositet infinner sig i truppen när den upptäcker att Mönsteråsbloggen är på plats och vissa vet inte var de ska göra av armarna. Var övrig media befann sig vet jag inte, men de gjorde inte sitt jobb. Träningen var ju öppen.


Efter uppvärmningen kördes en bollövning där man skulle passa och springa.

Undrar om det inte är nyförvärvet Simon Johansson som skymtar här.

Efter 20 minuter började jag frysa och avslutade fotograferandet. I vänster bildkant skymtar lagledaren Christer Jonsson som alltid är på plats och ordnar med mycket. Även materialförvaltare Jonas Andersson och lagledare Thomas Nyström var där.
Tränarduon Stefan Berkeby och Leif Karlsson agerade med naturlig och trevlig pondus.

Inga kommentarer: