23 februari 2014

Mönsteråsdamerna vände och vann i första träningsmatchen



Mönsteråsdamerna spelade idag sin första träningsmatch för säsongen. För motståndet stod Västerviks FF som förra säsongen var ett stabilt mittenlag i div 2. Matchen skulle med andra ord bli en riktigt bra värdemätare på var GIF står just nu inför det kommande div 2-spelet.

För att göra en kort sammanfattning av första halvlek så noterade jag 5 riktigt bra chanser för GIF och 2 för Västervik, men det var Västervik som ledde med 1-0. Västervik hade en snabb duktig forward i nummer 7 (Clara Adolfsson?) och vid målet hade GIF egentligen vunnit boll i eget straffområde, men så fick man inte iväg bollen som hamnade mitt emellan två hemmaspelare och då högg förstås nr 7 direkt och fri med målvakten kunde hon ge bortalaget ledningen. Men jag tror GIF spelar ihop sig där inför seriespelet. Ibland gör man bäst i att bara slå bort bollen med kraft, även om jag förstår om man vill spela sig framåt.

Annars tycker jag att GIF höll spelet väl uppe och skapade en hel del chanser som mycket väl kunde ha gett utdelning. Så jag var faktiskt nöjd med det jag såg, även om det finns mycket som kan bli bättre. 5-2 i bra chanser efter första.
Andra halvlek missade jag eftersom det var OS-final i hockey. OS går bara vart fjärde år. Hade det varit seriematch hade jag valt GIF. Hur som helst så vände damerna i andra halvlek och vann till slut med 3-2. Starkt! Bra att man fick utdelning i form av mål också. Och fullt logiskt utifrån det jag såg i första halvlek. GIF:s mål gjordes av Moa Persson, Lina Agebjörn och Linda Almqvist.

För GIF spelade: Anna-Lena Adolfsson (mv), Elin Eriksson, Olivia Johansson, Lina Anderberg, Johanna Hjalmarsson, Ebba Körge, Lina Agebjörn, Magdalena Svensson, Moa Persson, Ida Thunberg, Linda Almqvist, Johanna Lewandowski, Frida Svensson och Lina Rydhage.

Inga kommentarer: